Boeken die elke hacker op de plank zou moeten hebben

Eerste versie van lijstje af @ https://in-addr.nl/security-books.php

Onderaan staan ook nog wat legacy boeken die het vermelden waard zijn maar die niet echt meer up-to-date zijn en waarvoor betere boeken te krijgen zijn. Daaronder nog een categorie met boeken die nog niet uitgebracht zijn maar die wel must-haves zijn als je in dat vakgebied zit.

Als je nog goeie boeken weet dan gooi ze in dit topic, thanks!

Ik mis je motivatie een beetje. Waarom deze boeken? Waarom niet een andere die erop lijkt? Deze boeken zijn wel voor de wat verder gevorderden. De basis mist. Zoals ehm, LPI Linux certification in a Nutshell ofzo. En ander leesvoer, zoals de Douglas Adams verzameling.

Ik zal binnenkort even wat fotootjes maken van de Hack42 bieb. Staat veel goed spul tussen. :slight_smile:

Is puur een persoonlijke mening natuurlijk, maar veel van deze boeken (en die er nog bij komen) zijn wel aardig geaccepteerd als ‘Industry Standard’ boeken voor mensen werkzaam in IT Security. Inderdaad dus niet echt voor training en beginners maar goed, daar hoeft niet elk topic over te gaan toch? :slight_smile:

Om de scope wat te beperken heb ik t gehouden bij technische boeken en niet Douglas Adams etc. erbij gehaald. Dat is op zich ook wel een leuke om een lijstje van te maken, maar niet door elkaar heen.

De pagina is inmiddels weer flink uitgebreid, er staan nu al bijna 100 boeken op en je kan ze nu makkelijk per categorie vinden!