De niet-laggende connectie krijgen buiten het eigen netwerk

Hallo,

Wij werken bij het bedrijf van mn vader standaard op 1 computer vanaf meerdere werkplekken. Met meerdere computers tegelijk wordt er ingelogd op 1 computer die functioneert als server. Er wordt vanaf de andere computers ingelogd middels RDP(Remote Desktop Protocol) Het voordeel hiervan is:

• Een probleem met een pc hoef je maar één keer op te lossen.
  • Een programma hoef je maar één keer te installeren, aangezien de software op de server draait en er volledig op de server gewerkt wordt

De nadelen ervan zijn dat als één persoon een probleem veroorzaakt gelijk iedereen dit probleem zal hebben.

Binnen het eigen netwerk, dus gewoon op de zaak gaat dit allemaal goed. We hebben echter ook een tweede vestiging waarvandaan we op de hoofdserver werken. Dit hebben we geregeld door te portforwarden naar de server. Vanwege de latency werken de pc’s buiten het netwerk echter erg traag. Nu vroeg ik me af hoe ik ervoor kan zorgen dat dit buiten het eigen netwerk sneller zou gaan. Dit is ook fijn, zodat de vertegenwoordiger eventueel met zijn laptop van buitenaf kan werken, of dat men eventueel zou kunnen thuiswerken.

Ik zat zelf te denken aan de volgende oplossingen:

• In de andere vestiging een server laten syncen met de server die in de hoofdvestiging staat, zodat ze in de andere vestiging ook in het eigen netwerk werken. (Dit werkt echter niet voor eventuele thuiswerkenden of voor de vertegenwoordiger die eventueel in de auto snel even op zn laptop wil kijken)

Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten, maar misschien hebben jullie oplossingen?

Bij voorbaat dank,
Jan

Wat ik mij zou afvragen is, wat is de preciese reden van die latency? Op het moment dat je dat kunt pinpointen, kun je het probleem permanent wegnemen.

Verder is dit vooral een kwestie van hoeveel geld je ertegenaan wilt smijten.

Daar heb je gelijk in. Ik denk dat de bandbreedte het grootste probleem is. Waarschijnlijk is onze upload te laag over ons (A)DSL lijntje