HackTheFlag Website

Ik hou zelf enorm van CaptureTheFlag style competities, daarom heb ik zelf een site gemaakt.
Hierop staan (op het moment van schrijven) 9 challenges klaar.
Je kan de site hier vinden
Niet alle challenges hebben te maken met het kraken van hashes, SQL injecties etc. sommige zijn er puur om je denkwijzen te testten :wink:
Je zou denken: maar dat heeft toch niks met hacken te maken?
Nou ehm, jawel :slight_smile: een goede hacker denkt vaak wat creatiever (outside-the-box) en niet alleen in bruteforcing, SQLiโ€™s etc.

De punten verdeling is als volgt:

• Eerste oplosser: 7 pt.
  • tweede oplosser: 5pt.
  • Derde oplosser: 3 pt.
  • elke volgende oplosser: 1pt
  • Exploit in het framework: 5pt (de eerste die hem meld krijgt de 5 punten)

Echter zijn er ook wat regels en voorwaarden, deze zijn allemaal te vinden op de site.
Ik hoop dat jullie ook komen meespelen!
Ik ben echter nog opzoek naar een extra Gamemaster die me wilt helpen om challenges te maken :slight_smile:

Cheers

PS: Ben ik iets vergeten te melden???

Op zich klinkt het interessant. Ik heb echter momenteel niet heel veel tijd, waardoor ik er niet aan ga beginnen, maar ooit wil ik dit nog wel doen inderdaad.

Waar vinden we de site?

ik wist dat ik iets vergeten was >.>
het staat nu in de post :slight_smile:

Alright, heb me geregistreerd :slight_smile:

Wat wel jammer van die puntenverdeling is, is dat je mensen soms niet meer kan inhalen als ze eenmaal vaak 1e/2e zijn geweest, ook al los je daarna nog moeilijkere challenges op die zij niet hebben gehaald. Misschien de latere challenges meer punten geven?

En een featurerequest: zichtbaar maken in het lijstje challenges welke je al hebt opgelost. Groene tekst, of een vinkje oid.

Leuk dat je je hebt geregistreerd :slight_smile:

Het is inderdaad dat iemand die vaak 1e of 2e zijn geweest amper nog kan inhalen.
Ik ben nog van plan om later (als er wat meer spelers zijn?) een difficulty rating maken, en dat meer punen geven hoe moeilijker een challenge is.
echter wil ik eerst de basis van het framework opgezet hebben (ben nu aan het proberen een mail te sturen via PHP voor password resetsโ€ฆ github anyone?)

Feature requests kan je maken op Github, dan heb ik een makkelijker overzicht van wat ik nog moet doen :slight_smile:

Der heeft iemand flink zitten doorbeuken :open_mouth: