Ik mis de categorie hardware

Beste allen,

Helaas mist de categorie hardware dus laat deze nog even zonder cat. Ondertussen heb ik namelijk best wel een aantal vragen als beginner die gericht zijn op het samenstellen van een server. Het lijkt mij namelijk dat je zelf ook een beetje servers moet kunnen draaien om te oefenen zodat je later ook beter weet hoe je deze kunt hacken.

Het zou bijvoorbeeld leuk zijn om een onderwerp te hebben over geschikte moederborden, geschikte hd en geschikt geheugen. Stel iemand wil een nieuwe pc/server/nas hebben, is het dan niet leuk om daar ook over te kunnen spreken? Ik weet wel zeker dat er dan echt een hoop meer activiteit op het forum gaat komen. Ik zie al 20 keer de vraag welke hd voor een server in verschillende vormen voorbij komen…

Ik ben alvast iets aan het samenstellen en het lijkt mij best wel leuk om daar over te praten, want waarom zou ik iets willen en wat ga ik ermee doen.

Wat denken anderen daarvan en de beheerders?

1 Like

In principe horen servers in de categorie hostings. Verder heb je wel een beetje gelijk. Aan de andere kant is dit natuurlijk een hackersforum en geen computer helpdesk, al zeg ik dat dan zelf. Uit nieuwsgierigheid: wat is op het moment je build?

Ik begrijp de gedachte dat het idd een beetje een lastig onderwerp kan zijn omdat het niet geheel direct met hacken te maken heeft, maar toch kan het interessant zijn denk ik.

Momenteel een iMac laat 2012.

ik doelde eigenlijk op

[quote]
Ik ben alvast iets aan het samenstellen en het lijkt mij best wel leuk om daar over te praten, want waarom zou ik iets willen en wat ga ik ermee doen.
[/quote] :stuck_out_tongue:

Zit nu een beetje rond te snuffelen naar 2x Intel Xeon E5-1620 v4, Supermicro X10DAi en 8x wd red 1tb. Maar vraag mij nog niet waarom ik hier naar kijk. :slight_smile:

Hardware hacking is best een ding eigenlijk, maar wel een hele andere categorie dan jij bedoeld, meer electronica. Wat betreft server hosting past het denk ik het beste in de categorie Hosting en websites.

Ik zit even hardop te denken wat ik er eventueel mee zou willen doen:

Vm: Win., Linux, OS-X en/of eventueel…
Onder de besturingssystemen diverse servers draaien.
En dan vanuit die positie de talen gaan leren.

Dit is dus een beetje wat ik in gedachte aan het uitzoeken en bedenken ben.

En misschien het volgende?:

• een nas?
  • domotica.
  • vpn

We hebben hier ook nog een topic over geloof ik:
https://community.hackenkunjeleren.nl/t/goede-ideeen-voor-het-gebruiken-van-servers/

Ik had hem gelezen ja, al met al wil ik gewoon de hele mik mak er op kunnen doen en op die manier verder leren.

@r3boot Zou je mij een beetje op weg willen helpen? Immers ben jij de man van de servers!

Ik zou eerlijk gezegd niet echt veel geld uitgeven aan een server als ik nog niet weet waar ik hem voor zou gebruiken. Waarom gebruik je niet een virtuele machine, vps, dualboot of oude pc die je ergens vandaan haalt als server om dingetjes uit te proberen?

1 Like