Wat kan ik bouwen met een db en een arduino?

ik heb vandaag even met mn informatica leraar overlegd. Onze volgende opdracht is databases maken met acces en dan formulieren kunnen invoeren enzovoort, maar omdat dat niet heel lastig is voor mij mag ik er een uitgebreider project van maken. Als ik dat wil mag ik iets bouwen met een arduino e.d. De enige eis is dat ik er een database in verwerk, aangezien dat de eigenlijke opdracht is.
Nu is de vraag eigenlijk: Hebben jullie een idee die aan die eisen voldoet? Het liefst bouw ik iets wat in de praktijk zal worden gebruikt en waar de school nut van heeft. Het is voor een cijfer en ik zal er met 5 a 6 personen aan mogen werken. Het mag dus ook niet te makkelijk zijn. We moeten alles documenteren met ERD en UML, dus wat dat betreft moet het ook een beetje lastig zijn zodat we er iets van leren. We zullen bovendien werken volgens Scrum. Het liefst wil ik iets bouwen wat behoorlijk uitdagend is.

Ik heb zelf wel een idee wat we bijvoorbeeld kunnen maken. We hebben nu dat je als je een pasje inlevert dat de mediathecarissen een pc vrijgeven op de computer. We zouden natuurlijk kunnen maken dat een apparaat je pasje scant waarna jij een pc kunt kiezen. Zodra je klaar bent meld je je pc af, waarna je je pasje weer terug zou krijgen.

Ik hoop dat jullie verder nog idee├źn zullen krijgen!

Bij voorbaat dank,
Jan

Koppel je arduino aan een sensor (of meerdere sensoren) en laat de metingen opslaan in een database (bv MariaDB, want niemand gebruikt MS Access). Die metingen kun je vervolgens plotten op een mooie web frontend :slight_smile:

Dankjewel. Op zich is dat inderdaad een leuk idee. Ik was verder inderdaad ook niet van plan acces te gaan gebruiken :stuck_out_tongue: