Window managers

Window managers

Welke window-managers hebben jullie? (als je windows of os x gebruikt moet dat maar in een ander topic)

Zet er gerust bij waarom, welke themes, icons, shell en dergelijke. Als je een leuke conky config hebt zou ik die ook wel graag zien.

Een mooie desktopmanager helpt je misschien niet sneller of beter hacken, maar het is wel leuk.

Ik start met de mijne.

• window manager: gnome
  • theme: arc dark
  • icons: numix

Er wordt wel eens gezegd dat gnome niet productief is en enkel mooi. Voor mij werkt het echter heel goed. Zodra je een aantal van de shortcuts en de settings wat bijwerkt wordt het heel snel.

Whoa, een klassiekertje, dit topic :smiley:

Bij deze:

Imgur

Hardware:

• Lenovo Thinkpad x201 + extra beeldscherm

Software:

• ArchLinux
  • i3
  • Chromium
  • termite + irssi

Deze setup is vooral functioneel getuned. Qua looks ben ik voor de Solarized dark theme gegaan, en deze is nagenoeg overal doorgevoerd. Dit levert, voor mij iig, een prettig maar vooral rustig ogende desktop, waar je lange tijd naar kunt kijken zonder last te krijgen van hoofdpijn cq last van je ogen.

This is me:

Debian Jessie
XFCE4
Terminator (grey on black, monospace 11, 0.7 transparant)

Ik heb altijd 5 windows open, de eerste is mijn main scherm met irssi en whatever ik verder aan het doen ben in een terminal. De tweede is voor firefox, de derde voor fullscreen mutt en vier en vijf zijn voor overige programma’s. Oh en mijn background verlichting staat altijd op de een hele lage stand!

Stiekem moet ik wel bekennen dat ik i3 echt supergeil vind. Maar ik heb nog geen zin om shit te fixen enzo. Misschien bij de volgende upgrade/clean install.

Lubuntu hiero :slight_smile:
LXDE met een paar kleine aanpassingen (maar die zie je niet echt tenzij je uitlogged :smiley:)